4 روش ساده برای نگهداری از وسایل آشپزخانه

قطعا یکی از دغدغه های مهم خانم های خانه دار نگهداری از وسایل آشپزخانه است که کثیف نشوند، آسیب نبینند و در نهایت مدت زمان طولانی تر کار کنند. همین ابتدای کار باید بگویم هیچ کس از یک آشپزخانه کثیف و بهم ریخته خوشش نمی آید، پس قبل از هر چیز تمیزی و نظم را در محیط دوست داشتنی خانه برقرار سازید. یادتان نرود آشپزخانه، قلب خانه است پس زیبایی و برق زدن وسایلش حس بینظیری را برای همه افراد خانواده به همراه دارد. پس اول از به سراغ آشپزخانه می رویم تا روش های ساده برای نگهداری وسایل آشپزخانه را با هم بررسی کنیم.

در ادامه همراه با 70 کالا باشید 🙂

به نظر شما بهترین راهکار برای نگهداری وسایل آشپزخانه چیست؟

حتما فکر می‌کنید برای اینکه یک آشپزخانه تمیز و براق داشته باشم باید از شوینده های شیمیایی خشن استفاده کنم و با سیم ظرفشویی شروع به سابیدن وسایل نمایم یا اینکه همه وسایل را درون کابینت ها قرار دهید تا نه دیده شوند و نه خاک و گرد و غبار روی آن ها بنشید. یا شاید هم شما یکی از افرادی هستید که از صبح تا شب دستمال به دست مشغول گردگیری می باشید و همیشه از خستگی می نالید؟!

خب همه این راهکارها اشتباه است یا حداقل برای مدت کوتاهی جواب می دهد. بیایید اول بررسی کنیم چه عواملی باعث شده تا قلب یک خانه انقدر به هم ریخته و آشفته باشد و هر چقدر سعی در تمیزی آن دارید، باز هم به نتیجه نمی رسید؟!

آشپزخانه منظم

 

اقدامات اشتباه و آسیب زننده به وسایل آشپزخانه

قبل از اینکه روش های نگهداری از وسایل آشپزخانه را بررسی کنیم، روش های غلط نگهداری را بازگو می کنیم که اگر در حین انجام آن هستید، دست نگه دارید:

داشتن وسواس و شستشوی مداوم وسایل

اولین اشتباه این است که شما از صبح که از خواب بیدار می شوید تا شب که دوباره به رختخواب می روید، مدام در حال تمیزکاری و شستشوی وسایل هستید. این کار شاید در ابتدا خیلی لذتبخش و خوب به نظر برسد و شما خوسحال باشید که وسایل برق می زنند اما به مرور زمان هم خودتان خسته می شوید هم به وسایل آسیب میزنید و در نهایت به وسواس دچار خواهید شد.

استفاده از پارچه های زبر و برس های خشن

وسایلی که ما در تمیزکاری از آن استفاده می کنیم بسیار اهمیت دارند. در بازار می بینید که انواع برس و پارچه های تمیزکاری و گردگیری موجود هستند که کیفیت ها و سطح نرمی مختلفی دارند. اگر از نوع خشن و زبر آن استفاده می کنید منتظر خرابی وسایل و از رنگ و رو افتادن آن ها باشید. برای مثال اگر سطح گاز را با این وسایل تمیز می‌کنید به مرور رنگ آن از بین خواهد رفت و مجبور به تعویض آن خواهید بود.

استفاده از شوینده های قوی و تهاجمی

با پیشرفت صنایع، شاهد تولید محصولات شوینده و بهداشتی هستیم که قدرت بسیار بالایی در پاک کنندگی دارند. بسیار خوب! اما به این فکر کرده اید که این مواد با این قدرت بالا از چه مواد اولیه ای ساخته شده اند؟ شاید فکر کنید که سریع تمیزکردن وسایل برای توجیه این سوال کافیست اما این کاملا اشتباه است. چون شوینده های قوی از مواد شیمیایی خیلی پرقدرت ساخته شده اند، می‌توانند به مرور زمان به وسایل آشپزخانه آسیب بزنند و کیفیت آنها را دچار چالش کنند. بنابراین عمر آنها زودتر به پایان خواهد رسید.

عدم استفاده از نظم دهنده ها

یکی از موارد مهم دیگری که در نظم یک آشپزخانه دخالت دارد، استفاده از نظم دهنده هاست. فکر کنید وقتی بدانید هر وسیله در کجا قرار دارد و بعد از استفاده بدانید که در کدام کابینت قرار میگیرد چه تاثیری در تمیزی و نظم یک محیط دارد. بنابراین استفاده از نظم دهنده ها را نه تنها در آشپزخانه بلکه در سایر قسمت های دیگر یک منزل مانند کمد لباس و وسایل دست کم نگیرید.

روش های ساده برای نگهداری از وسایل آشپزخانه

خب حالا رسیدیم به اصل مطلب! چکار کنیم تا آشپزخانه ای تمیز و منظم داشته باشیم بدون اینکه چالش یا نگرانی در آینده برایمان رخ دهد؟! موارد که در ادامه می گویم را جدی بگیرید کافیست!

رعایت نظم در چیدن وسایل آشپزخانه

منظور از رعایت نظم یعنی برای هر کدام از وسایل آشپزخانه یک مکان مشخص در نظر بگیرید. برای مثال ظروف پخت و پز را که همیشه به آنها نیاز دارید، در یک کابینت مشخص و در دسترس قرار دهید. یا لوازمی که برای نظافت و شستشو استفاده می شوند را زیر سینک قرار دهید تا سایر لوازم و مواد غذایی را تحت تاثیر خود قرار ندهند. مواد غذایی مانند حبوبات و ادویه‌جات را در نزدیکی اجاق گاز بگذارید تا در حین آشپزی بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید. البته برای همه این موارد استفاده از نظم دهنده می‌تواند کمک بزرگی برایتان باشد.

برقراری نظم در آشپزخانه با این وسایل!

برای اینکه یک آشپزخانه منظم داشته باشید، میتوانید از نظم دهنده هایی که در ادامه برای نگهداری از وسایل آشپزخانه به شما معرفی می کنیم استفاده نمایید:

آویز کابینت و میز 10 کاره WQ3 – یکی از روش های نگهداری از وسایل آشپزخانه

آویز کابینت و میز 10 کاره WQ3

اگر میخواهید فضای آشپزخانه تان از شلوغی و هرج و مرج درآید و به محیطی مرتب و شیک بدل شود استفاده از این محصول را جدی بگیرید. آویز کابینت و میز همه کاره، محصولی بسیار باکیفیت و خوش ساخت است که به شما امکان نظم دهی به ابزار و لیوان و … را می دهد.

در طراحی این محصول 10 قلاب قرار داده شده تا بتوانید هرگونه ابزار آشپزی، بطری آب، لیوان و فنجان و غیره را آویز کنید و بدون نیاز به اشغال فضای کابینت آن ها را در دسترس و منظم کنید. میله های تعبیه شده در این محصول به شما برای جا حوله ای و جای دستمال آشپزخانه رولی فضایی را در اختیارتان قرار می دهد تا دسترسی به آن آسان تر باشد.

از جذابیت های طراحی این محصول فضایی بین گیره داخل کابینت و آویز ها می باشد که مناسب استفاده از آن برای نظم دهی به تخته گوشت استفاده می گردد و یا سینی پذیرایی را می توانید در آن قسمت قرار دهید تا جلوه مناسب تری فضای آشپزخانه تان داشته باشد.

از کیفیت این محصول خیالتان راحت باشد بدون نگرانی از برگشتن و جداشدن آویز می توانید آن را از فروشگاه 70کالا سفارش دهید و نگهداری از وسایل آشپزخانه را آسان تر کنید.

آویز همه کاره آشپزخانه کد U3320

آویز همه کاره آشپزخانه کد U3320

آویز همه کاره آشپزخانه ، از این آویز چند منظوره آشپزخانه می توان برای آویزان کردن وسایل مختلف مانند لیوان، قاشق، چنگال، کفگیر، ملاقه و موارد دیگر استفاده کرد.این آویز همه کاره آشپزخانه جای کمی را گرفته و بخاطر آویز بودنش به زیبایی و مرتب بودن آشپزخانه کمک زیادی می کند.

از فضای استفاده نشده در آشپزخانه خود استفاده کنید، به لطف این میله آویز ۵ قسمته ابزار آشپزخانه، اطمینان حاصل می کنید که همه چیز به خوبی در کنار هم قرار خواهد گرفت و نگهداری از وسایل آشپزخانه را آسان تر کنید.

جا لیوانی آویز 6 و 12 عددی

جا لیوانی آویز 6 و 12 عددی

برای بهینه‌سازی بهتر فضای میان کابینت‌های دیواری و زمینی که معمولاً بی‌استفاده و بدون کاربرد هستند، می‌توانید با ایده‌های خلاقانه و صرفه‌جویی در هزینه، از جا لیوانی آویز استفاده کنید تا لیوان‌های مصرفی خود را آویزان کنید و دسترسی سریع تر به آن داشته باشید و نگهداری از وسایل آشپزخانه را آُان تر می کند.

در حین شستشو، برخورداری از فضای کافی در آبچکان برای خشک کردن لیوان‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد. اما با استفاده از این محصول می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید. همچنین، برای سبدهای آبچکان و آویزهای خشک کن که به طور معمول در معرض رطوبت قرار دارند، از جنس فلز مسوار با آبکاری نیکل استفاده می‌شود. این آبکاری نیکل و کروم باعث افزایش مقاومت آن‌ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی می‌شود.

با نصب جالیوانی آویز بر روی لوله‌های دیواری آشپزخانه، از فضای بین کابینت‌ها به بهترین نحو استفاده کنید و از امکانات این محصول عملی و مناسب بهره‌برداری کنید. جا لیوانی آویز با رنگ استیل و براق به شما امکان نصب و استفاده آن در هر آشپزخانه‌ای با انواع دکوراسیون را می‌دهد.

استند اشپزخانه 2 طبقه – روشی بی‌نظیر برای نگهداری از وسایل آشپزخانه

استند اشپزخانه 2 طبقه

شلف 2 طبقهای که در تصویر مشاهده میکنید از جنس فلز همراه با طبقات چوبی تولید شده است. طراحی این استند فلزی آشپزخانه به صورت دیواری همراه با 4 آویز این محصول را به گزینهای مناسب جهت نگهداری مواد غذایی، بطریهای نوشیدنی، بطری حبوبات و … تبدیل نموده است؛ بنابراین شما میتوانید علاوه بر منزل، در محیط های مختلف نظیر رستورانها، هتل و … نیز از این ارگانایزر فلزی استفاده کنید.

استند و شلف آشپزخانه آویز والریا، یک محصول بسیار کاربردی و دارای طراحی منحصر به فرد و فوق العاده می باشد که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی هرچه تمام تر بتوانید وسایل خود را جای دهید و نظم و زیبایی را به آشپزخانه خود منتقل کنید.

این شلف بینظیر را میتوان در محلهای مختلفی قرار داد و از آن به بهترین شکل استفاده کرد.این استند فوق العاده کاربردی را میتوان از دیوار آویزان کرد و انواع بانکه های حبوبات و ادویه ها و همچنین چیزهای دیگر را روی آن قرار دارد. در پایین این شلف کاربردی نیز گیره هایی قرار داده شده تا شما بتوانید دستمال ها و حوله های تنظیف خود را نیز از آن آویزان کنید و آنها را به بهترین شکل در جای مناسب قرار دهید.

جا قاشقی کابینتی 5 خانه کد T 665

جا قاشقی کابینتی 5 خانه کد T 665

جا قاشقی کابینتی 5 خانه از بهترین نظم دهنده کابینت های موجود در بازار است که از جنس پلاستیک با کیفیتی در ابعاد 40.5 × 31 × 7.5 سانتی متر تولید شده است. با اسـتفاده از این جا قاشقی کابینتی میتوانید یک فضای عالی برای قاشق ها و چنگال ها و همچنین کفگیر و ملاقه و دیگر وسایل دم دستی و ریز را داخل کابینت داشته باشید و به راحتی نظم را در آن به وجود آورید.

سبد نظم دهنده همه کاره A 99

سبد نظم دهنده همه کاره A 99

سبد نظم دهنده همه کاره یخچال ، کمد ، کابینت ، پیشخوان و هرکجا که نیاز به نظم دهی داشته باشد این محصول بسیار کاربردی و مناسب عمل خواهد کرد. ابعاد این سبد نظم دهنده یخچال 15*30 در ارتفاع 12.5 سانتی متر می باشد که داخل طبقات یخچال جا می شود و می توانید سبزی، میوه و انواع ابزار را در آن گذاشته و نظم دهید.

سبد های پلاستیکی نظم دهنده یکی از لوازم پرکاربرد در آشپزخانه ها و حمام از گذشته تا به حال بوده است. حال با توجه به نیاز مصرف کننده به ویژگی های افزوده می شود و از کیفیت بالاتری برخوردار می گردند.

از این نوع لوازم برای نگهداری انواع مواد غذایی، میوه، سبزیجات و … استفاده می شود. این ظروف در زمره ظروف کاربردی در هر خانه ای می باشد ، که خانم های کدبانو برای باسلیقه نگه داشتن خانه و وسایل داخل کمد یا یخچال مکررا از آنها بهره می برند.

این سبد ها به دلیل دارا بودن سوراخ هایی در بین بافت های خود برای آبگیری کردن میوه و سبزی و … نیز استفاده می شود. همچنین دسته این محصول به شما در گذاشتن و برداشتن آسان تر آن کمک می کند.

استفاده از شوینده های مناسب

اینکه بگویم کاملا از شوینده ها استفاده نکنید، کاملا غیرممکن است. پس بهتر است قبل از انتخاب هر شوینده کاتالوگ آن را مطالعه کنید، از نحوه نگهداری و استفاده مطلع شوید و سپس اقدام به تمیزکاری کنید. با یک تحقیقات ساده در رابطه هر شوینده از آسیب و افت کیفیت آنها جلوگیری کنید.

وسواس خود را کنترل کنید!

تمیزکاری و شستشو در حد نرمال یکی از روش های نگهداری وسایل آشپزخانه است اما اگر این کار به دفعات تکرار شود، به وسایل آسیب میرساند و پس از مدتی علاوه بر اینکه کهنه و قدیمی دیده می شوند ممکن است برای همیشه از کار بیفتد. پس بهترین راهکار این است که وسواس خود را کنترل کنید!

در پایان…

هر بانویی دوست دارد تا وسایلی تمیز و همیشه نو داشته باشد اما این امر مستلزم یکسری قوانین است. اگر به آشپزخانه خود اهمیت می دهید و نگهداری از وسایل آشپزخانه برایتان حیاتی است، می‌توانید برای نظم دهی و مرتب کردن آن به فروشگاه آنلاین 70 کالا سری بزنید تا از محصولات متنوع و منحصر بفرد ما دیدن کنید.

پر فروش ترین محصولات 70 کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 آیتم سبد خرید
حساب کاربری من